Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες 5 Αναρτήσεις Paragliding And Aviation

Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

Η άγνωστη ιστορία των Ελληνικών Piaggio P-180 Avanti Medevac του ΕΚΑΒ... Και η σχέση τους με τα αλεπάλληλα τραγικά δυστυχήματα των ελικοπτέρων Α-109 του ΕΚΑΒ

Aεροσκάφος Piaggio P-180 Avanti του Πολωνικού ΕΚΑΒ

UPDATE 3/6/2017:
     
Aεροσκάφος Piaggio P-180 Avanti του Πολωνικού ΕΚΑΒ
Το άρθρο μου αυτό πρωτοδημοσιεύτηκε το 2011. Έφτασε το 2017 και αυτό το άρθρο έχει ταξιδέψει κι αναδημοσιεύεται κατά καιρούς σε πολλές σελίδες. Εδώ μπορείτε να βρείτε ολόκληρο το αρχικό άρθρο με πολλές ακόμα λεπτομέρειες και μαζί με το πολύ ενδιαφέρον και σοκαριστικά διαφωτιστικό σχόλιο του κ Κυριάκου Σιδηρόπουλου από κάτω στα σχόλια της ανάρτησης,  που έχει υπηρετήσει επί μακρόν σαν ιπτάμενος διασώστης στο ΕΚΑΒ.
Δυστυχώς στις αναδημοσιεύσεις επί αναδημοσιεύσεων μπέρδεψαν και τον αρθογράφο ή την πηγή αλλά μικρό το κακό, αλλωστε η σελίδα ποτέ δεν ήταν ''επαγγελματική''.
Σημασία είχε να μην χαθεί στη λήθη το θέμα της μη παραλαβής των Piaggio το οποίο για εμένα συνετέλεσε τα μέγιστα στο να χαθούν 14 αθώες ηρωικές ψυχές χειριστών, ιατρών, διασωστών αλλά και ασθενών στα τρία τραγικά δυστυχήματα με τα ελικόπτερα Α-109 που επακολούθησαν.
Και φυσικά οδήγησαν με μαθηματική ακρίβεια στο χάος και στην αλόγιστη και εντελώς αντιοικονομική - ανορθολογική χρήση τεράστιων ελικοπτέρων και αεροπλάνων του ΕΣ και της ΠΑ στις αεροδιακομιδές που ζούμε σήμερα. Μια απίστευτη σπατάλη πολύτιμων μέσων, πόρων και προσωπικού και μάλιστα μέσα στη δίνη της οικονομικής μας κρίσης.
Αν το πείραμα ''αεροπλάνα μακρυά - ελικόπτερα κοντά'' είχε τότε πετύχει θα μιλούσαμε για άλλα πράγματα τώρα.
Aεροσκάφος Piaggio P-180 Avanti του Kινεζικού ΕΚΑΒ
 Τα εναέρια μέσα του ΕΚΑΒ και οι τεχνικές τους θα είχαν εξελιχθεί και εμπλουτιστεί, η ανταπόκριση θα ήταν πιο άμεση χωρίς να παρεμβάλονται άλλοι στρατιωτικοί φορείς και τώρα, μετά από 17 χρόνια, θα μιλάγαμε και στην Ελλάδα για Πρωτογενή Αεροδιακομιδή. Να σε παραλαμβάνει δηλαδή το εξειδικευμένο ιατρικό ελικόπτερο απευθείας από το σημείο του οποιουδήποτε σοβαρού απομακρυσμένου ατυχήματος, ώστε να μην χάνεται ο κρίσιμος και πολύτιμος για τη ζωή χρόνος μέχρι να μεταφερθείς με ασφάλεια και ταχύτητα σε κάποιο σοβαρό και οργανωμένο νοσοκομείο.
 Αυτό που σε όλη την Ευρώπη αποτελεί τον κανόνα δηλαδή και την απλή και πολλές φορές σωτήρια πραγματικότητα εδώ και δεκαετίες.

 Για το Paragliding And Aviation
   Βαγγέλης Αρβανίτης
---------------------------------

Ακολουθεί η αρχική ανάρτηση του 2011:
Aεροσκάφος Piaggio P-180 Avanti με τα χρώματα του Πολωνικού ΕΚΑΒ

 Γράφει ο  Βαγγέλης Αρβανίτης


Το  Piaggio P.180 Avanti ήταν (και είναι) ένα εξαιρετικό φουτουριστικό αεροσκάφος. Πρόκειται για μία ''εξωτική'' και πρωτοποριακή τόσο για την εποχή του Ιταλική σχεδίαση (δεκαετία 1990) όσο και για τη σημερινή και μάλιστα με πολύ καλές επιδόσεις τόσο σε οικονομία, σε αυτονομία όσο και σε ταχύτητα για την κατηγορία του, χαρακτηριστικά που του προσέδιδαν μεταξύ άλλων τα πτερύγια canard μπροστά, η κυρίως πτέρυγα τοποθετημένη πίσω και οι δύο turboprop κινητήρες Pratt & Whitney PT6A-45 που είναι διαμορφωμένοι να σπρώχνουν και όχι να έλκουν το αεροπλάνο.

Ήταν ακόμα το ''εξειδικευμένο'' αεροσκάφος αεροδιακομιδών ασθενών από τα πιο απομακρυσμένα σημεία της Ελληνικής επικράτειας και τα νησιά που επιλέχθηκε το 1998 από το Ελληνικό Ε.Κ.Α.Β. και παραγγέλθηκαν δύο, μαζί με τα πολύ γνωστα μετέπειτα (για τραγικούς κυρίως λόγους) ελικόπτερα Αgusta A-109 Power από τα οποία παραγγέλθηκαν πέντε.

Tα Piaggio P.180 Avanti ήρθαν στην Ελλάδα (πιθανότατα) στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Τα αεροπλάνα δεν έμελλε να πιάσουν ποτέ όμως ''δουλειά'' σε Ελληνική υπηρεσία. Έμειναν αποθηκευμένα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο Βορειοανατολικό υπόστεγο του πάλαι ποτέ αεροδρομίου του Ελληνικού χωρίς ποτέ να χρησιμοποιηθούν λόγω της ''ακαταλληλότητας'' της θύρας φόρτωσης φορείου. Με λίγα λόγια το φορείο με τον ασθενή δεν χώραγε να περάσει από τη θύρα φόρτωσης του αεροπλάνου (!).

Με ακόμα πιο λίγα λόγια αυτοί που το επέλεξαν δεν πρέπει να μπήκαν καν στον κόπο να κοιτάξουν αν τα πλέον απλά και βασικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους ταίριαζαν για την δουλειά για την οποία θα το χρησιμοποιούσαν.. ή μήπως δεν ήταν έτσι αφού το αεροσκάφος χρησιμοποιούνταν και από άλλες χώρες για τον ίδιο ακριβώς σκοπό.
Στο σημείο αυτό υπάρχει ένα σκοτεινό σημείο. Αφού το αεροσκάφος χρησιμοποιείται σαν ''ασθενοφόρο'' με πολλές μονάδες σε χρήση σε όλον τον κόσμο γιατί εμείς τότε δεν το παραλάβαμε?

Εξωτική σχεδίαση με  πτερύγια canard μπροστά
Το ''consept'' ήταν απλό.. τα 5 ελικόπτερα Α-109 θα αναλάμβαναν τις αεροδιακομιδές από τα κοντινά νησιά και τα όποια άλλα σημεία εξυπηρετούνται μόνο από ελικόπτερο, έχουν δηλαδή ελικοδρόμιο, και τα 2 Piaggio Avanti θα εξυπηρετούσαν τις ανάγκες για αεροδιακομιδές σε μεγαλύτερες αποστάσεις, εκεί βεβαίως που υπάρχουν αεροδρόμια.

Τραγικές συνέπειες

Με την μη χρησιμοποίηση όμως τελικά των αεροπλάνων λόγω του ''προβλήματος'' αυτού, απέμεινε τελικά μόνος ο στολίσκος των 5 ελαφριών ελικοπτέρων να σηκώνει ολόκληρο το βάρος των αεροδιακομιδών από όλη την επικράτεια, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό και με ό,τι συνεπαγόταν αυτός ο επιπλέον φόρτος (αλλά και ο επιπλέον κίνδυνος λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών) σε σχέση και με την καταπόνηση της οποίας έτυχαν τα 5 Α-109 Power του ΕΚΑΒ.
H καμπίνα των Α-109 Power του ΕΚΑΒ
Το κατα πόσο αυτή η επιπλέον καταπόνηση συνετέλεσε με τη σειρά της σαν μία από τους πολλούςς παράγοντες - αιτίες που χρειάζονται να συνδυαστούν μια δεδομένη στιγμή για να συντελεστεί ένα αεροπορικό ατύχημα, (στην περίπτωσή μας δυστυχώς ήταν τρία τα τραγικά δυστυχήματα) θα μείνει για πάντα άγνωστο.

Όμως η ιστορία των Ελληνικών Medevac Piaggio P-180 Avanti του ΕΚΑΒ θα μείνει στην ιστορία σαν μία (ακόμα) αλλά χαρακτηριστική ιστορία κατασπατάλησης των πόρων του Ελληνικού Κράτους (και της κοινοτικής χρηματοδότησης) χωρίς το ελάχιστο ανταποδοτικό όφελος για τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη..
Στο αν λογοδότησε πάντως κανείς όπως θα συνέβαινε σε κάθε ευνομούμενη πολιτεία, δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε αν και πάντως δεν το νομίζουμε..

Τμήμα από το εσωτερικό του Piagio P-180 Avanti - Medevac
Μερικές ακόμα απλές σκέψεις:
Το άρθρο αυτό πραγματεύεται το θέμα της μη παραλαβής των αεροσκαφών αυτών και το πως αυτή η μη παραλαβή συνέβαλε στο να συντελεστούν τα τρία τραγικά δυστυχήματα με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ τα οποία επωμίστηκαν έργο και ρόλους στους οποίους απλά δεν μπορούσαν -κάτω από την πίεση των ιατρικών περιστατικών- να ανταπεξέλθουν. Τα πληρώματα αυτά πιέστηκαν από τις περιστάσεις να πετάξουν δείχνοντας αυτοθυσία για να σώσουν ανθρώπους ημέρα και νύχτα και με κάθε άσχημο καιρό (καταιγίδες) και στην κυριολεξία θυσιάστηκαν. 
Το άρθρο δεν λέει ότι ήταν ακατάλληλα τα αεροπλάνα. Στηλιτεύει το ότι δεν παρελήφθησαν.
 Άλλωστε η πρώτη πρώτη μεγάλη φωτογραφία απεικονίζει αν διαβάσετε τη λεζάντα της ένα Piaggio που υπηρετεί με το Πολωνικό ΕΚΑΒ η οποία επιλέχθηκε γι αυτό ακριβώς το σκοπό, να δείξει ότι υπηρετεί και σε άλλες χώρες με τον ίδιο ακριβώς ρόλο. 
Νομίζω ότι τα αεροπλάνα είχαν συγκεκριμένες προδιαγραφές (γνωστές από πριν επιλεγούν) και μπορούσαν να φέρουν συγκεκριμένο ιατρικο εξοπλισμό , οπότε και επιλέγηκαν, εξοπλίστηκαν με αυτόν και ήρθαν. Το γιατί δεν παρελήφθησαν παραμένει μυστήριο και αυτό μας το διαφωτίζει με το σχόλιό του ο κ Σιδηρόπουλος επωνύμως στα σχόλια ο οποίος για χρόνια πετούσε με τα εναέρια μέσα του ΕΚΑΒ. 
Δυστυχώς τα αεροσκάφη ήρθαν αλλά δεν παρελήφθησαν, αν τα είχαμε πάρει θα είχαν σωθεί πάρα πολλές ζωές και πρώτες από όλες πιθανότατα αυτές των πληρωμάτων των ελικοπτέρων που έπεσαν.

 Μερικές ακόμα ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την τύχη των δύο αεροπλάνων :

*Από το φόρουμ του http://www.airliners.gr:
Τα αεροπλάνα ήταν τα..:
1) SX-BNC Piaggio P.180 Avanti (c/n.1036)
πωλήθηκε στην Piaggio America Inc., Greenville, SC, ως N126PA
και μετά στην Promotional Researchers Inc., Charlottesville, VA, ως N785JH

2) SX-BND Piaggio P.180 Avanti (c/n.1038)
πωλήθηκε στην Piaggio America Inc. Greenville, SC, ως N122PA

Photos για το SX-BNC : ΝΕΑ της IPMS 12/00(25), Cockpit 77(15)
Photos για το SX-BND : ΠΤΗΣΗ 191(69)
-------------------------------------------------------
*Από το http://www.fsplanet.com:


FS2002 Piaggio Avanti P.180 E.K.A.B
In 1998 the Greek Medical Service in order to cover the need for fast and safe transport of patients or injured from islands in the Aegean sea and across the country decided to buy five Agusta 109E Power and two Piaggios Avanti P.180.Two years later the brand new fleet of E.K.A.B. arrived in Athens in the Hellinikon airport. Unfortunately the committee which had moved in Italy to sign the contracts for both helicopters and the aircrafts refused to sign for the receipt of the two Avantis because the stretchers for the movement of people with mobility problems could not pass the aircraft door (the Avantis were equipped with all the required equipment that E.K.A.B had asked)! As a result the two Avantis had returned back to Italy and Piaggio sue the Greek Medical Service.

-------------------------------------------------


Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι στο διαδίκτυο δεν εντοπίσαμε πουθενά φωτογραφίες των Piaggio Avanti με τα Ελληνικά χρώματα. Υπάρχουν όμως κάποιες που έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς σε περιοδικά του χώρου όπως αναφέρεται και παραπάνω στην παράθεση από το φόρουμ του www.airliners.gr
Οποιοσδήποτε έχει περισσότερες πληροφορίες ευχαρίστως να τις δημοσιεύσουμε.. 

Aεροσκάφος Piaggio P-180 Avanti με τα χρώματα του Πολωνικού ΕΚΑΒ:



-----------------------------------------------------
Η ανάρτηση αφιερώνεται δικαιωματικά σε αυτούς που θυσίασαν τα πάντα για όλους εμάς:
www.haniotika-nea.gr/
 «Κι αν κάποτε στον Μπάλο φθάσω, τότε για πάντα θα ξαποστάσω. Κι εκεί θ’ αφήσω από τη ζωή μου πυγολαμπίδα, θαλασσοπούλι και την ψυχή μου».
Αυτοί είναι οι τελευταίοι στίχοι από ποίημα του αλησμόνητου γιατρού, στρατηγού Υγειονομικού Σπύρου Καστανάκη που έχει στην πρώτη σελίδα του βιβλίου του “Αντηλιού πυγολαμπίδα” αφιερωμένου στην ηρωίδα – γιατρό του ΕΚΑΒ Σοφία Μπεφόν, που χάθηκε στις 14-1-2001 κατά την πτώση του ελικοπτέρου που επέβαινε στην περιοχή του Σουνίου.

Η Σοφία του Αιγαίου

1ο ατύχημα 14/1/2001 - Σούνιο
Αντόνιο Βακάρι – κυβερνήτης
Παναγιώτης Καταβέλης – συγκυβερνήτης
Γιώργος Λεβεντζόνης – νοσηλευτής
Σοφία Μπεφόν – ιατρός
Αγαπητός Βαρκάδος – ασθενής


2ο ατύχημα 18/6/2002 - Ανάφη
Αντύπας Χρήστος – ιατρός
Βασίλειος Χιμετζίδης – κυβερνήτης
Α. Καγιάς – συγκυβερνήτης
Ελευθέριος Φερεντίνος – διασώστης
Αννα Δαμίγου – ασθενής



3ο ατύχημα 11/2/2003 Ικαρία
Μακέντ Σακράντι – ιατρός
Ευστράτιος Φωτιάδης – κυβερνήτης
Ηλίας Λέντης – συγκυβερνήτης
Ιωάννης Κουρόλης – διασώστης


 


------------------------------------- 
Διαβάστε ακόμα σχετικά:

Πρωτογενής Αεροδιακομιδή 

(Επέμβαση στον τόπο του ατυχήματος) 

4 σχόλια:

  1. Ανακάλυψα το blog από το σχόλιο που αφήσατε στο δικό μου. Και μαζί μ' αυτό ανακάλυψα και την ανάρτηση για τα Piaggio.
    Και βέβαια θα την σχολιάσω επώνυμα, γιατί μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν οι συνάδελφοι που θάψαμε (πολλούς όχι ολόκληρους) και οι οικογένειές τους.
    1. Το ΕΚΑΒ είχε σαφή υποχρέωση παραλαβής, αφού το αεροσκάφος (και το άνοιγμα της πόρτας), ήταν εντός προδιαγραφών.
    2. Αν ο αγοραστής επιθυμούσε και διπλάσιο άνοιγμα, η κατασκευάστρια θα μπορούσε να το κάνει εξ αρχής. Γνωρίζουμε ότι εκ των υστέρων τροποποίηση δεν γίνεται. Ή για να γίνει, πρέπει να ξηλωθεί ολόκληρο, οπότε μιλάμε για άλλο κόστος.
    3. Ευτυχώς που βρέθηκε αγοραστής, γιατί οι ρήτρα έτρεχε σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.
    4. Ένα εύκολο ερώτημα; Αυτοί που αγόρασαν τα αεροσκάφη, τι μεταφέρουν; Γάτες; Πως χωράνε οι δικοί τους ασθενείς;
    5. Ο "ασθενής" της δοκιμής φορτώθηκε με τόσο εξοπλισμό και συσκευές, που το μόνο αεροσκάφος που τον χωρούσε ήταν το C130. Από την ράμπα.
    6. Τα αεροσκάφη που ναύλωσε το ΕΚΑΒ, από κει και πέρα, είχαν μικρότερο άνοιγμα πόρτας! Πως χωρούσαν οι ασθενείς;
    Που τα χάλασαν λοιπόν οι διάφορες επιτροπές; Στην Ελλάδα ζούμε, η απάντηση εύκολη.
    Και βέβαια ο ιδιώτης που είχε την πτητική εκμετάλευση των Α109, δεν είχε καμιά αντίρρηση να φορτωθούν τα Ε/Π όλες τις διακομιδές. Περισσότερες ώρες, περισσότερα κέρδη.
    Κι από κει και πέρα ένα σωρό άλλα ερωτήματα: Πως προκρίθηκαν τα Α109, έναντι άλλων τύπων για πτήσεις στο Αιγαίο; Μανάβηδες ήταν στην επιτροπή;
    Οι Ιταλοί εκπαιδευτές που είχαν μαζέψει τις ώρες τους;
    Οι εκ του Στρατού ξηράς χειριστές, γιατί προτιμήθηκαν; Λόγω της εμπειρίας στο Αιγαίο; Γιατί ούτε ένας από το Ναυτικό; Και πολλά άλλα.
    Έχουν απαντηθεί όλα στα πηγαδάκια, στη Βάση της Ελευσίνας.
    Ελπίζω κάποτε να πάψουν να μας θεωρούν απλώς αριθμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σας ευχαριστούμε κύριε Σιδηρόπουλε για το σχόλιό σας το οποίο πραγματικά απαντάει σε μερικές εύλογες απορίες που γενιούνται βλέποντας τον ίδιο τύπο αεροπλάνου να υπηρετεί σε ιδιωτικές και δημόσιες υπηρεσίες αεροδιακομιδών άλλων χωρών τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική.
    Με το θέμα μας αυτό επιχειρήσαμε να ξαναφέρουμε στην επιφάνεια αυτό το ξεχασμένο από τους πιο πολλούς θέμα μπας και ταράξουμε λιγάκι τα νερά.

    Δεν είναι μόνο το πόσο πολύ πήγε πίσω αυτή η υπόθεση με όλες τις συνιστώσες τις τα εναέρια μέσα του ΕΚΑΒ, τις Αεροδιακομιδές γενικότερα που ποτέ δεν εξελίχθηκαν σε πρωτογενείς ως ώφειλαν πράγμα που γίνεται (το γνωρίζετε καλύτερα από εμάς άλλωστε) εδώ και πολλά χρόνια πια στον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο.

    Αυτό που ακόμα προσπαθήσαμε να αναδείξουμε πιο πολύ είναι το πόσο τελικά είναι πιθανό να συνετέλεσε η μη χρησιμοποίηση αυτών των αεροπλάνων και o επιπλέον φόρτος που χρεώθηκαν τα ομολογουμένως ελαφριά A-109 τόσο σε ποσοστό χρησιμοποίησης (ώρες) όσο και σε μεγαλύτερης απόστασης και διάρκειας πτήσεις με ενδιάμεσες στάσεις για ανεφοδιασμούς, όσο και η (ανθρωπιστική αν μη τι άλλο) ανάγκη που τελικά προέκυπτε αρκετές φορές και ''ανάγκαζε''τα ελικόπτερα αυτά να πετάνε νύχτα και με ιδιαίτερα απαιτητικούς καιρούς, ακόμα και με καταιγίδες, στο Αιγαίο.
    Αυτό που τελικά λέμε είναι ότι αν υπήρχαν σε λειτουργία τα αεροπλάνα κάποιο ή κάποια από τα τρία αυτά δυστυχήματα είναι τελικά πολύ πιθανό να είχαν αποφευχθεί.

    Κλείνοντας κι αφού σας ευχαριστήσω για άλλη μια φορά να πω ακόμα ότι παντού στον κόσμο οι εναέριοι διασώστες θεωρούνται η ελιτ, με την έννοια των πιο καταρτισμένων, από το σύνολο των πληρωμάτων διάσωσης της κάθε χώρας.
    Αυτό σαν αεραθλητές είχαμε την δυνατότητα να το διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι το 2003 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Αλεξιπτώτου πλαγιάς το 2003 στα Καλάβρυτα όταν ένα Super Puma της ΠΑ προσγειώθηκε επάνω στην κορυφή Βελιά για να παραλάβει τραυματισμένο Γάλλο αεραθλητή (πρωτογενής αεροδιακομιδή!) που έπαιρνε μέρος στους αγώνες, και στο οποίο πλήρωμα ιπταμένους και διασώστες αξίζουν συγχαρητήρια για τον εξαιρετικό επαγγελματισμό τους και την αποτελεσματικότητά τους.
    Σας ευχόμαστε καλή δύναμη στη δουλειά σας, να είστε πάντα καλά, για μας σίγουρα δεν είστε αριθμοί, και να έχετε πάντοτε καλές πτήσεις και καλές προσγειώσεις
    Για το Paragliding And Aviation
    Βαγγέλης Αρβανίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σας και δεν είχα σκοπό να επανέλθω, αλλά με συγκινήσατε πραγματικά, αναφερόμενος στα Καλάβρυτα, γιατί εγώ ήμουν αυτός που παρέλαβα τον Γάλλο τραυματία.
    Τα συγχαρητήρια όμως ανήκουν αποκλειστικά στους χειριστές και τον μηχανικό του Super Puma. Παρ' όλη την εμπειρία μου (2500 ώρες πτήσης τότε, οι 800 νυχτερινές σε συνθήκες που ήδη περιγράψατε), ήμουν βέβαιος ότι θα γυρίζαμε άπραγοι πίσω.
    Έζησα από μέσα την προσπάθεια, την συνεργασία και την παληκαριά των τριών ιπταμένων της Π.Α. Ούτε σε ταινία του Χόλυγουντ δεν είχα δει κάτι τέτοιο.
    Αυτοί οι άνθρωποι είναι άγνωστοι, δεν τους ξέρει κανένας. Να ξέρουν ότι έχουν τον σεβασμό μας και εύχομαι να είναι καλά και να τους χαίρονται οι δικοί τους. Να πράττουν πάντα κατά συνείδηση, χωρίς να σκέφτονται ότι σ' αυτή την χώρα αναδυκνείονται μόνο τα λαμόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ό,τι και να προσθέσω θα είναι λίγο...Όλα αυτά που λέτε προσπαθούμε να αναδείξουμε...Κύριε Σιδηρόπουλε σας ευχαριστούμε..η παρακάτω ανάρτηση είναι αφιερωμένη σε όλους εσάς...να έχετε καλές πτήσεις και να είστε πάντα καλά!
    http://drflight.blogspot.com/2011/02/super-puma-2003.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πείτε το εδώ..!: